dinsdag 4 februari 2014

BAN DE BOM

PROTEST BEWEGING.

Voor De Uitdaging was het thema deze keer ......Beweging.
Ik had best moeite om dit thema om te zetten in een ontwerp, maar kwam toen op een idee.....

In mijn quilt voor het thema "Beweging" zie je de Ban de Bom beweging uit de jaren '80.
Door een item laatst op de radio waar verteld werd dat er gewoon weer kernwapens opgeslagen zijn in Nederland, moest ik denken aan de protesten uit die tijd.
Ik was 1 van de vele die hebben meegelopen bij die protesten.
Van mij dus een politieke/protest beweging.

Mijn beweging heeft een andere benadering dan de andere bewegingen van De Uitdaging..... voor mij was dit een belangrijke politiek standpunt.


HIER DE GEHELE QUILT

De foto's zijn gedrukt op stof, de achtergrond is zelfgeverfd, de letters zijn erop geverfd met metalicverf.
Ik heb het geheel behoorlijk door gequild, freemotion, met veel verschillende kleuren om het verloop te accentueren.
Op de quilt aan de rechterkant zie je een strook bloemistenverpakking en aan de rand een strook tekst- stof uit een krant.
De turquoise kleur heb ik ook gebruikt om de foto's op de quilt te appliceren en nog wat extra aangezet met bolletjes.

DETAIL.....BEKENDE SYMBOLEN EN TEKSTEN.

1 opmerking:

  1. Een heel speciale "beweging" ik weet nog goed van die tijd hoe het was, al stond ik niet op de barricade, was het er wel mee eens! Goed om dit te verwerken in een quiltje!

    BeantwoordenVerwijderen