vrijdag 20 januari 2012

THEMA INGEHAALD!

Voor de tentoonstelling in Vijfhuizen wilde ik nog een paar thema's inhalen. Allemaal gaat me niet meer lukken, 1 heb ik klaar en met dat aantal moet ik geloof ik maar tevreden mee zijn. Want ook voor mij zitten er maar 24 uur in een etmaal, en daar moet ik er toch echt ook nog een flink aantal van slapen! Affijn.. het thema dat ik ingehaald heb is: Alles in een kleur.
Ik was steeds bezig met een landschap(huiswerk) voor de textiel opleiding in Amsterdam en dat heeft zich in dit thema doorgezet. Ik heb verschillende witte stoffen gebruikt, zijde, katoen,uni, bedrukt . En dat weer in verschillende variaties.Voor de 'aarde' heb ik ze op verschillende manieren geborduurd en/of doorgquilt. De lucht is meer opgevuld en daarna de wolken erin gestikt. Voor de bomen/wolkenkrabbers heb ik verschillende stoffen en draden opgenaaid in vele variaties. Eigenlijk is er dus geen stukje hetzelfde maar wel allemaal in het wit.
Ik zelf vind vooral de aarde erg goed gelukt. Laat maar weten wat jullie ervan vinden???

3 opmerkingen:

  1. Ik vind de werkjes erg mooi, als ik met landschappen bezig ben, denk ik in kleuren. Lijkt me erg moeilijk om de kleuren weg te denken en toch een landschap neer te zetten.
    http://quiltaart.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je nog een extra quiltje hebt gemaakt. Dat is mij niet meer gelukt. Ziet er heel interessant uit en ik hoop hem in Vijfhuizen natuurlijk in het echt te zien.
    gr. Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg mooi wit geworden en leuk dat je nog geinspireerd bent door een van de thema 's van voor dat je lid werd. Als de winter zo mooi wit is dan mag het nog wel komen.

    BeantwoordenVerwijderen