dinsdag 31 januari 2012

FEESTVARKEN

Feestvarken, gered door een veggie. Dat is de titel die mijn laatste quiltje heeft gekregen. Ik heb het gemaakt naar een oud thema van De Uitdaging; element van een dier. Ik ben al jaren vegetarier maar ben niet zo'n protest of barricadetype, ieder moet zijn eigen keuzes maken vind ik. Maar naar aanleiding van het nieuws over weer een nieuwe uitbraak van een of andere dierenziekte onder het vee, zat er een varkentje in mijn hoofd wat er niet meer uit wilde. Blijkbaar moest ik daar iets mee, vandaar dit quiltje.
Ik heb geprobeerd de blijdheid en vrijheid van het varken weer te geven. Voor de ondergrond heb ik een grasstof gebruikt en die aangevuld met verschillende fabrieks en grove en fijne zelfgeverfde stoffen. Machinaal gequild en daarna nog bewerkt met oliepastelkrijt. Het vlaggetje zit los aan een stokje.
Alle quiltjes van De Uitdaging voor dit thema gaan mee naar de minitentoonsteling van het quiltersgilde (20t/m 24 maart) in Dieren.

3 opmerkingen:

  1. Dag varkentje gefeliciteerd en wat een lekkere modderpoel, gr.mia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een leuk varken.Lekker vrij in de modder! Hij is je dankbaar denk ik,aan zijn vrolijke snuit te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vrij varkentje lekker in de modder. Mooi.
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen