woensdag 30 november 2011

WORKSHOP DINEKE UGEN

Vorige week heb ik een workshop gevolgd bij Tegendraads van Dineke Ugen. Zij heeft ons geleerd hoe je een ontwerp kunt maken voor je quilt of ander textiel werk, met behulp van calceerpapier.
Dit papier is transparant, dit leg je op je foto of zelf getekend ontwerp of lijn en tekent dan de voor jou belangrijke lijnen over. Dit kun je 1 keer doen maar ook meerdere keren, en dit dan over elkaar heen schuiven net zolang tot het voor jouw een goede compositie is.
(Een sterke compositie zit goed in elkaar als je het steeds een een kwart slag kan draaien en het toch een goed ontwerp blijft.)
Je kunt deze transparante lijnen ook uitknippen en als patroon gebruiken om je ontwerp eerst uit te proberen met papier, om zo de mogelijkheden te ontdekken.
Ik heb deze techniek gebruikt om tot de ontwerpen voor mijn huiswerk te komen die je ziet in het voorgaande bericht. Het werkt erg prettig omdat je goed overzicht houd op wat je doet en je kunt veel mogelijkheden uitproberen. In april krijgen we nog een vervolg op deze workshop.

2 opmerkingen:

  1. Deze tip heb ik geleerd bij Colette Berends. Een fijne werkwijze

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dinneke Ugen geeft leuke workshops. Zelf ben ik lid van de Duikvlucht Bunschoten en ik leer altijd wat bij.
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen