zondag 30 oktober 2011

LUCHTSPIEGELING

Voor De Uitdaging was het thema deze keer "spiegeling".
Ik vond het een lastige, het heeft lang geduurd voor het in mijn hoofd een vorm wilde krijgen.
Tot ik opeens aan een luchtspiegeling moest denken. Ik heb dat lang geleden tijdens een vakantie in Tunesie mee mogen ervaren. Het is raar om te zien, zo in de woestijn, lijkt daar opeens water te liggen. En de horizon wordt opgetild doordat de luchtlaag boven de aarde zo ontzettend heet is. Heel bijzonder om mee te maken. Ik heb het weer gegeven naar aanleiding van een foto van het net. Zelfgeverfde stoffen en organza heb ik gebruikt en voor het woestijn zand heb ik de stof extra bewerkt met kleurpigmenten in poedervorm aangemaakt met textiel medium.

3 opmerkingen:

  1. Prachtige bewerking heb je van dit thema gemaakt.
    gr. Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuk idee om het op deze manier te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi effect heb je hiermee bereikt. Zo komen de pigmenten toch weer van pas, leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen