woensdag 10 augustus 2011

DIT IS HET DAN GEWORDEN: TRIPPING AT WOODSTOCK

Er zitten ook een engeltje en een duveltje in!!

Dit is dan het eindresultaat van mijn verrassings-verflap. Het deed mij meteen denken aan....Woodstock....je weet wel dat festival in Amerika in de jaren 60/70. Om precies te zijn 1969 maar toen was ik pas 9 jaar en woonde in een klein dorpje in Nederland, dus ik heb het in dat jaar niet zo bewust meegemaakt. Maar later in mijn tienerjaren ben ik naar de film geweest en dat heeft zo'n indruk op me gemaakt dat ik het altijd jammer heb gevonden dat ik er niet bij ben geweest. Ik heb toen ook de 3dubbele lp. gekocht en die veel gedraaid. Afijn ,na het zien van deze lap was ik weer terug in de Woodstock sfeer. Er waren erg veel mensen,zo'n 400.00 en er werden flink wat drugs gebruikt waaronder lsd. en daarvan heb ik altijd begrepen dat je veel beestjes/figuurtjes ziet bij een trip. Die psychedelische sfeer heb ik geprobeerd weer te geven. Ik vind het best goed gelukt.Er zitten veel details in deze quilt, daarvoor moet je de foto even aanklikken, en ik heb er een paar apart op de foto gezet. De bloemen heb ik met een soldeerbout uit organza "gesneden"en uit zelfgeverfde stoffen geknipt en deze met splitpennen vastgezet zodat ze niet helemaal vlak op de stof zitten. De andere bloemen zijn foambloemen. Ook zijn er siliconen figuurtjes in verwerkt en heb ik er tekst in gestikt.......zoek het maar op....!!!! En je kunt vast wel raden wat mijn favoriete nummer uit die tijd is!!?? Verder is hij met de machine gequilt en met de hand geborduurd.

4 opmerkingen:

  1. Echt een schatje. En wat leuk al dat verschillende quiltwerk. Ik ben wat jonger dus heb de lp nooit gehoord. Kan dan ook niet raden over welk nummer je het hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kittig, ik vind het een leuke trip geworden ;)

    De konijnen zijn mijn favoriet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie ode aan het prachtige jaar 1969! Toen speelden White Rabbit en Peace nog de hoofdrol...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi, heel fijn die vrolijke kleuren, doet me goed.
    very groovy baby!

    BeantwoordenVerwijderen