donderdag 28 juli 2011

LAATSTE BLIK OP DE ZON

Voor De uitdaging was het thema deze keer : de Zon. Mijn inspiratie hiervoor heb ik gehaald uit de berichten over de laatste reis van de shuttle. Wat moet je een fenomenaal uitzicht op de zon hebben vanuit die shuttle als je terug komt naar moeder aarde. Ik zou het wel eens willen meemaken!! Dat prachtige uitzicht op die grote stralende vuurbal.........tenminste dat stel ik me er bij voor....... Vandaar deze uitvoering van DE ZON. De achtergrond is gemaakt van zijde uit Thailand, meegenomen door dochter lief toen ze daar op vakantie was, en de aarde en de zon gemaakt van zelf geverfde stof. Om de zonnevlekken te maken heb ik glimmende gouden stof gebruikt en angelina, organza, restjes zijde, kralen enz. Verder nog met de hand geborduurd net als de sterren. Voor de shuttle heb ik de binnenkant van een koffieverpakking gebruikt. Het was met recht weer een uitdaging om tot een resultaat te komen waar ik tevreden mee kon zijn. Ik heb zowiezo moeite met de afmeting(50x50) in mijn gedachte worden mijn ideen altijd groter en ook de thema's spreken niet altijd meteen een bron van verbeelding aan. Het duurt soms even(of langer) voordat er wat opborrelt. Ik heb vaak moeite om te werken met een thema wat me aangedragen wordt, een goeie les voor mij dus en altijd een echte UITDAGING !!!

1 opmerking:

  1. Ook hier even mijn reactie . Prachtig deze "reis" met de shuttle en laatste blik op een schitterende zon!

    BeantwoordenVerwijderen