donderdag 14 juli 2011

LEUKE VAKANTIE BEZIGHEID

Vandaag lijkt het wel herfstvakantie, maar dinsdag was het nog zomer, dus een uitgesproken dag om weer eens wat stof te verven, zodat het lekker in het zonnetje kon staan. Tenminste dat dacht ik want nauwlijks zat de stof in de verf en de zon was verdwenen. Maar evenzogoed blijft het een fijne bezigheid die ik vaak in mijn vakanties doe omdat het toch wel wat tijd kost. Deze keer heb ik verschillende stoffen geverfd, katoen,geborduurd katoen, viscose met een flockprint, en een stof waarvan ik niet precies weet wat de samenstelling is en ook nog wat verschillende garens om later mee te borduren.En een stof, grof geweven linnen/katoen met daarin de schillen van de zijde coconnen. Het blijft toch altijd net toveren. Volgens mijn dochter die toekeek tijdens het uitspoelen, was het net alsof ze naar een aflevering van"30 minuten" stond te kijken. Je weet wel die semi serieuze docu's met Arjan Ederveen, moet ik dat zien als compliment??? :) Afin........ het resultaat is weer een lust voor het oog, en ook de zijdecoconschillen verven mooi mee.(liggen op de voorgrond) O, Ja, de restjes verf uit de zakjes heb ik nog een keer gebruikt voor een rest stof en garen, , gewoon stof in een bak, verf resten er op, garen erbij, vanavond maar kijken wat het resultaat is. Wordt nog vervolgd dus..........................
Ook een eindresultaat: gekleurde handen, hoe oud was ik ook al weer?? Vaak net zo oud als de peuters op mijn werk, gewoon lekker met je handen erin en aan de gang. Dat voelt voor mij toch vaak het beste en ik doe het instinctief, want geloof het of niet de handschoenen stonden klaar! Op mijn werk zeg ik dan dat het goed is voor de sensomotorische-ontwikkeling, zou dat voor mij ook nog zo zijn????

4 opmerkingen:

  1. Leuke stofjes enne...die handen komen me bekend voor. Ook ik heb altijd handschoenen in de buurt liggen, maar vergeet ze altijd aan te doen. Het gaat er wel moeilijk af.
    http://ineke-rens.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk toch hé, dat verven in zakjes!
    Vooral als ze in de zon kunnen broeien. Ze zijn weer mooi gelukt! Maar die handjes? Ja dat overkwam me ook wel eens. Nu vergeet ik ze niet meer, maar er wil wel eens een gaatje in de handschoen komen.....
    groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie geverfde lappen en handen;-)
    Mocht je die verfhanden toch niet zo prettig vinden, gebruik dan printpasta met etspoeder, dat ontkleurd. Ik zou wel een creme gebruiken om je handen weer in perfecte staat te brengen.
    http://quiltaart.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen