vrijdag 5 oktober 2012

STAPELINGEN EN HOE NU VERDER??

 In Amsterdam hebben we nu les van Marijke Schurink. En de thuisopdracht die daaruit kwam is: maak een borypiece. In de les hebben we daar al wat voorbereidend werk voor gedaan. We hebben proefjes gemaakt met verschillende technieken zoals...rimpelen...knopen..vlechten..stapelen..rafelen..omwikkelen enz..enz..  En dat met gebruik van papier en textiel. Hier kwamen vele roefjes uit nem daarvan hebben we er 1 gekozen waar we mee verder gaan. Ik heb gekozen voor STAPELEN.  Ik vind dat een leuk effect en je kunt goed papier en textiel samen gebruiken.

 Hier zien jullie de resultaten van mijn voortzetting in stapeling.  Nadat ik er 12 had gemaakt merkte ik al dat het voor mijn  handen erg zwaar was om te doen. Vooral het scheuren van het papier, en knippen is ook geen optie. Dus ik heb de volgende oplossing bedacht...lamineren!
Ik heb de 12 originelen in de printer gelegd en in kleur gekopieerd...dat werkt prima, je ziet zelfs gewoon de rafels aan de stof nog op het papier. Om dan toch stevigheid te krijgen heb ik ze gelamineerd. Ik vind dat een mooi effect , stevig, glanzend en het lijkt altijd een soort industrieel. Het ziet er strak uit. Deze 12 kun je natuurlijk steeds herhalen maar dat vond ik te saai.
Dus ik ben in de lamineer hoesjes zelf gaan stapelen met draden en restjes papier en die door het lamineer apparaat gehaald. Dat kun je zien op de 2e foto, ik heb inmiddels al een heel stapeltje. Maar dan komt de vraag ...hoe ga ik ze verbinden en daar loop ik op vast. Ik kom niet verder dan 3 oplossingen of eigenlijk 4 . Ik laat jullie er 3 zien ( de 4e zou zijn met metalen ringetjes maar dat is voor mij niet haalbaar).
Weten jullie nog meer oplossingen??    Ik hoor/lees ze graag!!

de gelamineerde stapel

verbinding 1

verbinding 2

verbinding 3




2 opmerkingen:

  1. Leuke ideetjes voor de stapeling! Die met plexiglas maakte ik ook bij QSp.Een iets andere verbinding.
    Nog een ideetje misschien en gemakkelijker te maken, stapeltjes organza met een steekje op elkaar vastmaken en met de heatgun snel rondom smelten! Fusing dus.
    Ik zal je een mail sturen met het voorbeeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als variatie op het aan elkaar stikken met de machine kun je de vierkanten op een of 2 lagen organza leggen voor je ze stikt en dan de organza met de heatgun groot deels wegbranden. Dan ziet het er wat 'ruiger' uit.
    Mooie stapeltjes.

    BeantwoordenVerwijderen