woensdag 24 oktober 2012

STAPELINGEN VERVOLG

In het bericht van 5 oktober vroeg ik jullie 'hoe nu verder' met mijn stapelingen.
Het was een opdracht voor het maken van een body-piece van Marijke Schurink.
Inmiddels is die les geweest en zal ik jullie laten zien wat het uiteindelijk is geworden.
Tijdens het maken moest ik steeds denken aan een malienkolder of een harnas, en had ik erg de behoefte iets te maken ter bescherming van het hart. Ter bescherming van invloeden van buitenaf. Van die dingen waar je niets aan kunt doen maar die soms toch even te hard binnen komen. Ook  vanaf de achterkant, zeg maar je rug, waar je het niet ziet maar wel voelt. Ik heb dus een Har(t)nas gemaakt. Bestaande uit losse gelamineerde onderdelen, verbonden door verbindingsschakels zodat het bescherming bied maar er wel beweging in blijft. Ik heb eerst verschillende stapelingen gemaakt met papier en textiel, deze onder de kopieermachine gelegd en vermenigvuldigd. Dat alleen vond ik toch te saai en dus als aanvulling ook stapeltjes gemaakt met papier en draden/band. Dit alles heb ik gelamineerd voor een stevige bescherming.
Het is in de vorm van een hart maar wel zo dat het kan vervormen.

voorkant Har(t)nas


achter/rugkant Har(t)nas


detail voorkant


detail stapelingen

En hier heb ik geprobeerd een foto te maken waar ik het Har(t)as draag, dat valt niet mee om dat zelf te doen. Maar geeft jullie een beeld van hoe je het draagt, niet als een ketting maar los op borst en rug, op hart hoogte. Bevestigd dmv. magneetjes.

Inmiddels zijn we alweer bezig met de volgende opdracht........dus die volgt binnenkort........

3 opmerkingen:

  1. Heel apart Irma. Dat heb je mooi bedacht. Ook de symboliek erachter vind ik erg mooi! Ben ook weer benieuwd naar je volgende opdracht?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gedaan! En het achterliggende idee is ook mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk ontwerp, en de combinatie van materialen is heel uitdagend, je uitleg van je motivatie is heel inspirerend, gr.mia

    BeantwoordenVerwijderen