dinsdag 23 oktober 2012

VANUIT VUUR GESMEED


detail van de bovenste rand.

Herkennen jullie nog deze foto?? Ik had hem geplaatst als voorproefje, in september, voor het nieuwe thema van De Uitdaging. Het thema is: smederij! Dit naar aanleiding van onze expositie in de Smederij te Sappemeer. Te bewonderen van 3 november tot 15 december.   Veel mensen dachten dat dit een sterretje zou zijn maar zoals jullie nu kunnen zien is dat niet het geval.
hier zijn goed de vonken te zien.

vanuit vuur gesmeed


de vurige rand gemaakt van polyestervlies
VANUIT VUUR GESMEED. Dit werk is ontstaan vanuit mijn liefde voor oud handgesmeed hekwerk. En er was een tijd dat ik regelmatig bij een smederij kwam en daar bewonderend keek naar de smid aan het werk bij het vuur. Dat samen heb ik geprobeerd weer te geven. In het hekwerk heb ik ijzer-bezinksel uit een waterbron uit Duitsland verwerkt. Dit als laagje over textielverf geeft veel structuur en de uitstraling van echt  oud ijzerwerk. Het vuur heb ik gemaakt van polyester vlies beschilderd met acrylverf. De spattende vonken van het vuur zijn met de hand geborduurd. De vormen van het hekwerk zijn ontstaan vanuit foto's die ik heb gemaakt in het buitenland (de buitenranden) en ook heeft mijn eigen oude franse hekwerk wat ik thuis heb staan dienst gedaan als model (het middenstuk).

Zoals hierboven gezegd veel van onze quiltjes zijn te bewonderen bij galerie de Smederij.
de Vosholen naast nr.58
Sappemeer
geopend do t/m za.dag 13.30-16.30
van 3 nov. t/m 15 dec.
Tijdens de opening op 3 nov. is er ook nog een demonstratie over werken met reliëf.

Ik weet het...het is voor ons westerlingen ver weg, maar misschien ben je in de buurt of weet je mensen die daar wonen en het leuk vinden om ons werk te bekijken. Dus zegt het voort!!

2 opmerkingen:

  1. Dit was dus echt,spekkie naar jou bekkie! Daardoor is het een prachtig werkstuk geworden. De compositie en vooral het borduurwerk,is erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterend weergegeven, zoals het hekwerk uit het vuur komt!

    BeantwoordenVerwijderen