woensdag 26 september 2012

TEGENGESTELDE 2LINGEN

Dit is mijn resultaat voor de opdracht die we meekregen bij de les van Jette Clover.
De opdracht was in het kort: Maak een 2delig werkstuk met daarbij een statement.

Hier komen de pagina's uit het boek

Mijn thema tegenstellingen leent zich heel goed voor deze opdracht, want een tegenstelling bestaat altijd uit 2 delen. Dat was mooi meegenomen. Ik wilde ook nog wat technieken uitproberen,wat kleurstellingen en ook nog een 3d werkstuk maken. Dit is het eindresultaat....Een 3D boek met als titel...Tegengestelde2lingen! Ik heb de bladzijden eerst afzonderlijk gemaakt en daarna met elkaar verbonden dmv. stokjes. De bladzijden worden in het boek 'opgeklapt' en het geheel kan ook worden neer gezet.  Er zijn in totaal 9 tegenstellingen.                                                                        

Tegenstelling...hoog/laag

Zo ziet het eruit als het geheel is uitgezet.

Tegenstelling....klein/groot

Tegenstelling.....leeg/vol

Tegenstelling......open/dicht

Tegenstelling......rond/vierkant


Tegenstelling......mannelijk/vrouwelijk



Tegenstelling.....positief/negatief


tegenstelling......letters/cijfers


Buitenkant

Binnenkant
Ik heb veel verschillende technieken gebruikt bij dit werkstuk zoals borduren met de machine en met de hand....wegknippen....met witte acryl over het werk heen met een verfroller....batik....wegschuren....collage....gelatineprint...monoprint...enz.  En ook veel verschillende materialen gebruikt maar dat zien jullie natuurlijk wel! het was leuk om te doen en ik heb er weer veel van geleerd. wat ik veel moeilijker vond was het schrijven van een statement..pfff...dat kost me veel meer moeite zeg. Probeer je maar eens uit te drukken met woorden op papier...blijkt toch niet echt mijn ding...en stiekem wist ik dat ook wel dus daar kan ik nog wel een lesje leren!!

6 opmerkingen:

  1. Nu begrijp ik je mooie werkstuk beter; was later op les wegens werkzaamheden aan 't spoor en heb dus je uitleg gemist. Het is prachtig geworden hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, ik ben echt onder de indruk van je werk, prachtig gemaakt! En als apothekersassistente ben ik wel heel nieuwsgierig naar tegenstelling letters/cijfers.....zie ik daar nou capsules in verwerkt??
    Succes met het vervolg van je cursus, heel leerzaam volgens mij.Hartelijke groet, Nadia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoi nadia, leuk dat je reageert, en ja dat zijn capsules en ze waren al genummerd op volgorde van inname. Ik had ze al heel lang bewaard omdat ik ze zo leuk vond en nu kwamen ze goed van pas.
      Groet Irma.

      Verwijderen
  3. Mooi boek geworden, mooie tegenpolen zijn het. Mooi zoals je met stokjes het boek bij elkaar hebt gebonden, gr.mia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heel goede en aparte verwerking van tegenstellingen.En ja een statement schrijven blijft moeilijk vind ik. Probeer maar eens op papier te zetten of uit te beelden waar je voor staat, niet zo simpel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk boekje geworden met al die verschillende technieken. En dat statement, zoals Hannie al zegt het is altijd moeilijk in woorden te vatten wat je wilt.

    BeantwoordenVerwijderen