zaterdag 11 augustus 2012

RODE KARDINAAL

Hier is dan mijn quiltje voor het thema: vogels. Ik heb als uitgangspunt de rode kardinaal genomen. Ik heb hem gezien toen ik in Canada was voor de nederlandse quilttentoonstelling van het quiltersgilde waar ook een quilt van mij te zien was. Het maakte veel indruk om het felrode vogeltje daar in de tuin te zien. hij komt daar in het wild voor en overwinterd daar ook. Dat moet goed opvallen in die meters sneeuw die ze daar in de winter hebben. Het was een bijzondere reis en een fijn verblijf bij en met familie daar en deze quilt is dan ook een herinnering aan deze reis geworden. Er staan een aantal foto's die mij daar aan herinneren. Ik hoop dat het jullie ook een goed beeld geeft van mijn reis.


spreekt voor zich: de rode kardinaal( het mannetje)


de vlag van de tentoonstelling en ik onderweg


Canadese vlag, vuurtoren en erg luie eekhoorn in de tuin

Voor de quilt heb ik eerst stof lichtblauw geverfd en daar na bestempeld. De bladeren aan de zijkant met een zelfgemaakt stempel van het CCanadese symbool, het esdoornblad.De cirkels gestikt en de rest doorgequilt met verticaalstikwerk. Daarna de foto's afgedrukt op stof en erop genaaid en extra bewerkt met machinaal borduurwerk. Voor de andere bladeren aan de zijkant heb ik de zelfde vorm als de stempels gebruikt met andere stof, ook stof uit Canada. De vogel heb ik eerst op andere stof gemaakt met threadpainting( daar was het voorproefje van in een vorige blog),  en als laatste op de quilt genaaid. Hij is nog niet helemaal klaar want er zitten nog geen tunnels enz. aan, dat moet nog even wachtten tot mijn arm weer wat verder beter is, maar het is ver genoeg af om aan jullie te laten zien!

2 opmerkingen:

  1. Een mooie herinnering Irma en een prachtige, bijzondere vogel. Heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar heb je echt heel veel werk van gehad, maar het resultaat mag er dan ook zijn.

    BeantwoordenVerwijderen