dinsdag 1 mei 2012

ONDERWATER

Het thema voor De Uitdaging was deze keer "WATER".Het heeft een hele tijd geduurd voordat ik hier een goed idee voor had. Er kwamen allerlei ideen langs maar het was steeds niet wat ik zocht. Nou liep ik thuis steeds langs 3 prachtige tekeningen gemaakt door 2 neefjes en een nichtje voor mijn man zijn verjaardag. Dat is een fanatiek visser dus hadden ze voor hem mooie vistekeingen gemaakt. Toen viel het bekende kwartje en heb ik een oud idee opgepakt . Ik heb van deze tekeningen een quilt gemaakt. Ik wilde er niet teveel aan veranderen om zoveel mogelijk de uitstraling van de kindertekeningen te behouden. Uiteindelijk heb ik de tekeningen bewerkt met verschillende lagen acrylmedium en ze daarna uitgeknipt en op de quilt gestikt. je moet er wel voorzichtig mee zijn want het blijft papier, maar op deze manier lukt het wel. Als ondergrond heb ik een zelfgeverfde lap bewerkt met textiel-ecoline en oliepastelkrijt.
De allerkleinste details waren niet te knippen dus die heb ik er uit de vrije hand bij gestikt, zoals bv. de kikkervisjes.
Met dank aan de kunstenaars Midas, Isis en Dander!!
 Hier is Steef aan het onderwatervissen!

4 opmerkingen:

  1. Echt leuk, en origineel om de kindertekeningen te gebruiken voor dit water thema!
    Mooi gelukt, en mijn complimenten voor de tekenaars!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kindertekeningen kunnen ware kunstwerken zijn! Bij mijn eigen zoon zie ik het ook gebeuren een ongebreidelde fantasie en als cadeautje op zijn verjaardag een pak printpapier en stiften of verf en hij kan weer verder.
    http://quiltaart.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat vind ik nu het leuke aan kinderen, ze zien de wereld soms heel simpel en soms heel doordacht, mijn eigen kunstenaartjes maken soms de prachtigste tekeningen om een "patroon"van te maken dat kan je wel he, komt er meestal achteraan.
    Ik vind dat je de tekeningen prachtig verwerkt hebt en dat er geen volwassen! invloed te zien is. compliment gr. mia

    BeantwoordenVerwijderen