woensdag 7 maart 2012

RESULTAAT VERFLABORATORIUM

Hierbij nog de foto van de resultaten van mijn verflaboratorium in de keuken die ik jullie een paar berichtjes geleden liet zien. Ik had in alle zakjes een lap van ong. 60x60 cm gestopt, dat gaf een mooi helder resultaat. Op advies van Ineke Poort heb ik daarna voor een tweede verfbad in ieder zakje nog een keer zo'n zelfde lap gedaan. je krijgt dan van dezelfde kleur een pastelkleurige lap. Behalve bij de rookkwarts, dat is duidelijk een mengkleur want daar kwam een vage grijs/paarsige lap uit. de andere kleurstoffen waren kennelijk al opgebruikt in het eerste verfbad. Op de andere foto zie je voor alle klasgenoten een pakketje met kleine lapjes klaar liggen voor de volgende les van Ineke Poort van as. zaterdag. We moeten van alle lappen die we in de les geverfd hebben voor iedereen een lapje snijden van 5x5 cm. Ik had 14 lappen geverfd dus 17x14...........veel lapjes gesneden. Ben benieuwd wat we ermee gaan doen. Van de rest moesten we weer een nieuwe lap maken. Ik ben doorggaan met repen van 5 cm. snijden en heb die weer overlappend op een ondergrond machinaal doorgequild met verschillende kleuren garen. Deze moet weer in zout/soda oplossing weken en weer mee naar Amsterdam....dus ook dit wordt vervolgd.....

5 opmerkingen:

  1. Mooie egale kleuren geverfd! En ik ben benieuwd wat je met die pakketjes en die grote lap gaat doen. Hele interessante opleiding!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi al die gekleurde lappen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik vind de roze het mooist :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit wordt spannend, ik ben heel benieuwd wat er volgt.

    BeantwoordenVerwijderen