zaterdag 25 februari 2012

MIJN KLEURENBOEK

Mijn kleurenboek gaat steeds meer vorm krijgen. Nadat ik veel kleurige spullen om me heen had vezameld zijn daar 13 kleurenpagina's uit ontstaan. Ik hou van de moodbord stijl en heb dat als uitgangspunt gebruikt om mijn pagina's te maken. Het voordeel daarvan is dat je echt van alles kan gebruiken om de kleur weer te geven. En aangezien ik in de loop der jaren van alles heb verzameld,van waslabels tot metalen freubels, had ik veel keuze om erin kunnen verwerken. Een leuke bezigheid waarmee ik meteen compositievaardigheid kon oefenen, steeds uitgaande van dezelfde basis. Ik heb van 3 pagina's foto's om hier te laten zien, anders wordt het hier bijna een fotoblog. Laat maar weten hoe het bij jullie overkomt...............

6 opmerkingen:

  1. Een hele goede manier om met dezelfde kleuren composities te maken, je zou dit kunnen uitbreiden met complementaire, tertiaire kleuren enz. Vandaag ben ik bezig geweest om één van mijn composities om te zetten naar een quiltje, eerst was het moeilijk om de juiste kleuren bij elkaar te brengen, maar nu heeft het al behoorlijk vorm gekregen.
    http://quiltaart.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Aart goed idee om dat zo uit te breiden. ik had er nog niet aan gedacht.

      Verwijderen
  2. Een mooie manier om zo kleurenpaginas te maken! Ik ben helemaal weg van de Zwart-witte-grijze! De suggestie van Aart is ook erg goed, dus je kunt nog even vooruit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi naslagwerk heb je op deze manier, en handig om de verfstalen van de GAPRAX te gebruiken, daar had ik dus niet aangedacht. Op die manier heb je een overzichtelijke collage van bij elkaar passende kleuren. gr.mia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat moet het leuk zijn om je verzamelde spulletjes zo eens te groeperen. Ziet er goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er erg mooi uit, vooral het kastje op de roze pagina vind ik leuk gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen