donderdag 29 maart 2012

De opdracht voor de volgende les is oa. werkstukken maken waarmee je zeg maar uit je groef komt. Maar hoe kom ik nou echt uit mijn groef?? Ik vind dat best lastig, veel heb ik al eens gedaan en ik voel me niet zo snel ergens ongemakkelijk bij (wbt. technieken en materialen). Maar na een brainstorm sessie werd het me duidelijker, mijn koudwatervrees ligt bij: pastelkleuren, bloempatronen,kant, desructie en ook is mijn werk altijd erg netjes afgewerkt en strak. Dus daar ben ik mee aan de gang gegaan. En ik kan je vertellen het valt niet mee.....kijk maar naar de foto's zover ben ik en loop vast...... De kleuren zijn niet echt representatief maar wel allemaal bewust met geel want dat is een kleur die normaal eigenlijk nooit gebruik. 1 lap heb ik met lagen organza gelegd, daarna genaaid, gemolten en weer bewerkt met transververf. 1 lap is bestapeld met bloempatronen, die moet ik nog bevestigen. de lap met pastel kleuren(rose en geel...brrrr) daar wil ik eigenlijk steeds op doorwerken tot hij vol is. Meestal stop ik eerder omdat ik van vrij strak en leeg werk hou. Ik voel ook een enorme blokkade hier want ik kom niet verder dan dit...... Er moet dus nog heel wat (denk) werk worden verricht want 7 april is al de volgende les!!

3 opmerkingen:

  1. ja, dat soort opdrachten valt niet mee, maar uiteindelijk toch wel leuk en verrassend. Sterkte ermee.
    gr. Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nooit gemakkelijk deze opdrachten,maar het is toch de bedoeling om je grenzen te verleggen,en dat vergt wel even wat energie en denkwerk! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja dit zijn "vreselijke"opdrachten en ik voel met je mee!
    ik heb ook helemaal niets met geel en toch vind ik het bovenste werk erg best mooi uit zien, dus gewoon stug door gaan, het word vast wat !!

    BeantwoordenVerwijderen