maandag 18 februari 2013

VERGANKELIJKHEID 3


Ik ben voor mijn gevoel nog niet klaar met 'vergankelijkheid' en heb er een onderzoek van gemaakt. Onderzoek in de zin van....hoever kun je gaan met kleuren/materialen.....blijft het vergankelijkheid uitdrukken....wanneer word het beeld sterker......wat is sterker leven of dood????
Zo word het een hele serie, hier zien jullie er alvast 3.


het orginele werkstuk


fluoriserende  kleuren, sterk van beeld

roestlap met blauw, straling bij leven

beam me up.... sterk door herhaling en straling


Nu ik ze zo terugkijk wordt het meer een onderzoek naar leven en dood en verdwijnt het beeld van vergankelijkheid naar de achtergrond. Hoewel dat voor mij met elkaar is verbonden, net als leven en dood....het 1 kan niet zonder de ander. Ik ben bezig met nog 2 delen...dus wordt vervolgd!

4 opmerkingen:

  1. Beam me up is heel bijzonder, geeft juist een sterk gevoel van leven weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een bijzondere serie! Voor mij geeft dit heel duidelijk het leven weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel speciaal al die verschillende kleuren per ontwerp en toch een thema. Gelukkig overheerst het leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. eindelijk heb ik je weer gevonden! Mooie doeken zijn hier ontstaan. Wil je een mailtje sturen, maar dat kwam terug. Kan ik je vanvond spreken?

    BeantwoordenVerwijderen