woensdag 6 februari 2013

ONTMOETING

Het is een tijd geleden dat jullie iets van mij hebben vernomen. Dat was te wijden aan een technische storing maar dat is nu voorbij dus hier weer een nieuw bericht.

Voor de Uitdaging mocht ik deze keer het thema bedenken en heb voor 'ontmoeting' gekozen.
Zelf heb ik het uitgevoerd met de gedachte aan integratie. Ik maak op mijn werk regelmatig mee dat we allemaal wel willen integreren maar dat dat echt niet altijd zo simpel is.  Zo heb ik vaak te maken met moeders die slecht de Nederlandse taal beheersen of soms helemaal niet. En zo hetzelfde bij de kinderen. Er zijn vaak voor alle partijen vele hobbels op de weg. Maar ik zie daar ook dat het vaak met een ontmoeting begint en vandaar steeds een stapje verder gaat.  Het gaat gewoon niet zo snel!! Daarom dus mijn uitvoering van 'ontmoeting'.
detail

ontmoeting=integratie

detail
De achtergrond en de bladeren zijn gemaakt van zelfgeverfde stof. De slakken van behangpapier en kleurenvangers. De grote letters zijn gestempeld met textielverf, de kleine letters zijn afwrijfletters. Het quiltwerk heb ik gedaan met verschillende kleuren garens en is boven de halve cirkel anders dan in de halve cirkel.

1 opmerking:

  1. Wat me opvalt is dat er een evenwichtig kleurcontrast is, rood/roze met groen. De loswapperende blaadjes geven een speels karakter aan dit heavy onderwerp, hij is AF!

    BeantwoordenVerwijderen