vrijdag 30 december 2011

HELP IK HEB EEN AFWIJKING

De laatste lesdag van dit jaar in Amsterdam kregen we les van Cherilyn Martin over experimenteel borduren, met de hand en met de machine. Ik ben nu steken aan het oefenen op proeflapjes. Lang leve de stekenboeken die mijn moeder nog had staan! Het is erg leuk om te doen. Een van de oefeningen en huiswerk opdracht is om foto's van landschappen om te zetten in borduurwerk. En laat ik nou net een prachtig boek krijgen met luchtfoto's van Nederland. En niet zomaar een boek.......maar een mega-groot boek van wel 5 kilo met de meest prachtige foto's! Maar ik kan geen foto meer zien zonder te bedenken.....hmmm een vliegsteek of een kruissteek of een knoopsteek of een...... zo zou ik het kunnen doen of zus of zo en dat kan of dat .......ga zo maar door. En ik ben gerust in staat om de mooiste foto's uit boeken/tijdschriften te scheuren om te gebruiken. Maar ik zal dit boek heel laten en het gebruiken als inspiratie bron in zijn geheel. de foto's van het werk komen vast later nog, nu alleen een paar foto's van het mega-grote-geweldigeboek.

8 opmerkingen:

  1. Geweldig!! Ik kan me voorstellen dat dit constant in je hoofd zit. Schrale troost, maar zo'n soort afwijking hebben we allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gweldig dat je net zo'n boek krijgt. Volgens mij zijn er meer mensen die met deze afwijking rondlopen. Mijn zoon noemt mijn kamer het rariteitenkabinet.
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig zo'n boek. Daar kun je als een kind zo blij mee zijn. Dat had ik met mijn "Bark" boek over boombasten.
    En wat een heerlijke afwijking heb je. Daar zijn veel mensen mee besmet hoor!
    gr. Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wees blij met je afwijking, daar kan je zoveel profijt van hebben!
    Ik loop altijd naar verbanden te kijken in straatwerk en putten op straat zijn ook het einde!
    Ik heb weleens een rooster bespannen met katoen en daarna er met waskrijtjes een rubbing van gemaakt, ik heb hier weken over lopen dubben. "Wat zullen de mensen wel niet zeggen". Nou, die mensen liepen er gewoon langs, zonder me op te merken.
    http://quiltaart.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van zo'n afwijking kun je veel plezier hebben!Een geweldig boek toch. Ik heb zo'n boek met luchtfoto's over de aarde. Je hebt me weer op een idee gebracht! Bij de cursus Quilten Speciaal kregen ook zo,n les van Cherylin. En afgelopen jaar volgde ik een hand borduurworkshop bij haar, ook fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. och, als dat de enige afwijking is, zou ik m'n handen maar dichtknijpen en lekker verder borduren. hmmmm, dat zal moeilijk gaan denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk dat je het weet,
    nog leuker dat je er iets mee kunt doen,
    en nog veel leuker is het dat wij ervan kunnen meegenieten.
    gr.mia

    BeantwoordenVerwijderen