dinsdag 14 juni 2011

SCHAAPSCHEERDERSFEEST IN DE BIESBOSCH

1e pinksterdag nam ik deel aan het schaapscheerderfeest in de Biesbosch. Ik doe dit al jaren en het is elk jaar weer een echt feest, zeker als we er zulk mooi weer bij cadeau krijgen als zondag. Op deze dag worden de schapen geschoren, laat de spin en weefkring zien wat ze allemaal met de schapenwol doen en kunnen de kinderen bij mij armbandjes vilten. Ook sta ik er met een kraam vol zelfgemaakte spullen oa. van wol maar ook van papier en textiel. Ik wordt op deze dag altijd geholpen door Ellen(dochter) en Nelly(schoonzus) en we zijn een goed team, wisselen elkaar af bij het vilten en achter de kraam. Dat is ook wel nodig want het was weer gezellig druk, we hebben dit jaar zo'n 120 kinderen aan onze tafels gehad!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten