zondag 5 juni 2011

De tentoonstelling in Canada

Er is goed voor publiciteit gezorgd want behalve deze banieren die overal in het dorp en de omgeving hingen, heb ik ook posters, spandoeken en een artikel in de krant gezien.
Na wat rondlopen op de tt. hangt daar dan toch opeens mijn eigen quilt. Het is een rare gewaarwording zo ver van huis, maar tegelijkertijd het doel van mijn reis. Er hingen overal keurig bordjes bij met de naam,titel en uitleg van de quilts. Bij de ingang was ons de welbekende witte handschoen uitgereikt om de quilts te "bevoelen" maar die van mezelf daar moest ik natuurlijk nog even iets aan friemelen want dat hing niet helemaal naar mijn zin. En dat heb ik even zonder handschoen gedaan. De quilts hingen daar min of meer op kleur zodat de mijne was omringd door een goed gezelschap in bruin,oranje tinten.
Hier sta ik te praten met een canadeese fan.
Deze dame en haar man waren speciaal naar mijn quilt teruggelopen om nog even te bekijken voor ze weer naar huis zouden gaan. Net op dat moment ging ik even luisteren wat er over mijn quilt gezegd werd, je wil dat toch even weten nietwaar, ze was erg enthousiast en geinterresseerd hoe de quilt gemaakt was. Al met al een hele leuke ontmoeting.
Het is onmogelijk om alle quilts van de tt. te laten zien, maar die mogelijkheid komt er wel, want er komt een dvd. aan. Er was er al 1 te koop maar de canadese dvd's kun je in nederland niet afspelen. Als het goed is komt er ook 1 die wij wel kunnen bekijken.

1 opmerking:

  1. ik heb ook een hele reis door je berichtjes moeten maken, voordat ik in 'Canada' aan kwam. Wat een fantastische ervaring moet dit voor je geweest zijn!!! Heb je ook andere quilters ontmoet en internationale contacten gelegd? Tijd dat wij weer even gaan bijpraten.

    BeantwoordenVerwijderen