vrijdag 5 september 2014

259/365

dag 259.....

Vandaag laat ik jullie mijn nieuwe werk voor De Uitdaging zien.
Het thema is "onthulling".
Voor mij was het een onthulling om bij het programma vroege vogels te zien dat de Raven weer terug zijn in Nederland.
Dit gegeven heb ik gebruikt en verder uitgewerkt voor dit werk.

De achtergrond is gemaakt met theezakjes geplakt op een stuk katoen geverfd met thee.
Ik heb het met de hand doorgestikt, met een rijgsteek, daarbij de touwtjes van de thee gebruikt, in horizontale banen.
Daarna de verticale banen ,aan 2 randen, met verschillende kleuren groen.

De Raaf zelf is gemaakt door een vriend van mij die schildert op schijfjes hout van takken van  bomen.
Hij doet dat heel fijntjes en heel realistisch.
Werkelijk prachtig!!!!!!!

Voor de letters en streepjes heb ik acrylverf gebruikt.
Onder de Raaf zit een stukje wattine geverfd met transferverf.
Toen dit allemaal klaar was vond ik het nog te saai en heb cirkels toegevoegd van geverfde vlisofix.
Dat was meteen een stuk beter, nu ben ik tevreden en laat ik het jullie zien.


259/365

259/365 DETAIL VAN DE RAAF.



1 opmerking:

  1. Ee fraaie en bijzondere onthulling, ook een compliment voor de schilder van de raaf!

    BeantwoordenVerwijderen