dinsdag 12 november 2013

THEMA 'MENSEN'

Voor het thema 'MENSEN' van De Uitdaging moest ik denken aan de grote hoeveelheid mensen met wie we op deze aardbol rondlopen, bijna 800.000.000 !!
Het benauwd me soms wel eens hoe druk het kan zijn.
En dan vraag ik me af...hoe herkenbaar  zijn we dan nog ???
Vandaar deze uitvoering van het thema.
Allemaal mens figuren over elkaar heen in verschillende lagen.
Daardoor zijn niet alle details meer te herkennen, maar zie je nog wel dat het mensen zijn.
8.000.000.000  mensen

.
detail
Ik heb voor de achtergrond een geverfde en gestempelde lap gebruikt.
Deze heb ik doorgequilt door het patroon te volgen.
Uit organza heb ik veel mensfiguren gesneden met de soldeerbout en die in verschillende lagen op de achtergrond vastgemaakt met de machine.
De cijfers zijn op de achtergrond gestempeld met zwarte acrylverf en accenten met goudverf.

4 opmerkingen:

  1. Bijzonder om op deze wijze de overbevolking vast te leggen, herkenbaar blijven we voor de mensen om ons heen. je uitleg over je werkwijze is duidelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi werk Irma en een goed doordacht plan als uitgangspunt. We zijn inderdaad met velen, de manier waarop je dat tot uitdrukking hebt gebracht is aansprekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De quilt al gezien op weg naar de tentoonstelling in "T Vinkhuys en gisteren in spitsuur door Centraal station Utrecht naar huis deze wirwar van mensen ervaren. Wat zijn er toch een boel mensen bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Irma, ik ben weer helemaal bij gelezen op je blog. Wat een prachtige werken maak je. En je uitleg iedere keer weer over het proces maakt het plezierig inzichtelijk. Dit laatste werk vind ik heel erg sterk. Hopelijk spreken wij elkaar weer eens binnenkort, liefs Dorie

    BeantwoordenVerwijderen